Subscribe:

Instructions

ဤ၀က္ဆုိက္အတြင္း ေရးသားထားေသာ စာေပမ်ားသည္ ေဗဒင္ပညာရပ္ ၊ ဂမၻီရ ပညာရပ္မ်ားကို အေျခခံ၍ ေရးသားထားေသာ စာေပမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ ကူးယူၿပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္သူမ်ား အေနႏွင့္ စာရဲ့ေအာက္ဆံုး ေနရာမွာဆရာ ဟိန္းတင့္ေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ http://www.heintinzaw.com/ဆိုတာေလး ကိုေတာ႔ ထည့္ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။
Powered By Blogger

Text

AD DESCRIPTION
AD DESCRIPTION
AD DESCRIPTION
AD DESCRIPTION

လြယ္ကူစြာရွာေဖြရန္

v

Labels


Blog Archive

ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခ်င္သူမ်ားအတြက္ မင္းသိခၤ၏ ဓနသိဒၶိ က်င့္စဥ္အပိုင္း(၁)

ခရာဇ္ေတာ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေရးထိုးတဲ့ ၁၉၉၉ ခု၊ ဧပရာယ္လ ၃ ရက္ေန႔၊ ဧၿပီလဟာ ထူးျခားတဲ့ လပါပဲ။ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြအဖို႔ သႀကၤန္ပြဲ ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ႀကံဳႀကိဳက္ေနပါတယ္။ ဥေရာပတိုက္မွာေတာ့ ဧပရာယ္လဆန္း (၁)ရက္ေန႔မွာ ဧပရာယ္ဖူးလ္လို႔ ေခၚတဲ့ ဧၿပီ အ႐ူးလုပ္တဲ့ လပါပဲ။ သစ္ကိုင္းေတြကေန သစ္ရြက္ေတြ ေၾကြၿပီးေတာ့ ကိုင္းေျခာက္မဲမဲ ႀကီးေတြ ဘ၀ကို ဧပရာယ္လမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ မၾကာခင္မွာပဲ ေမလထဲကို ၀င္ၿပီးေတာ့ မိုးရိပ္ညိဳညိဳ မိုးသားမည္းမည္းေတြက ဤေျမကမၻာကို မိုးစက္မိုးေပါက္ေတြ လက္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ခမ္းေျခာက္ေနတဲ့ အိုင္ေတြ၊ ေခ်ာင္းေတြ၊ ျမစ္ေတြ၊ ေရတေဖြးေဖြးနဲ႔ သဘာ၀တရားႀကီးက လွပတင့္တယ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းလုပ္ေဆာင္ေတာ့မယ့္ အခ်ိန္ကာလရဲ့ အကူး အခ်ိန္ပါပဲ။ ဒီအခ်ိန္မွာ အခုေျပာမယ့္စကားဟာ အျပင္ အမ်ားပရိသတ္ကို ေျပာမယ့္စကား မဟုတ္ပါဘူး။

က်ဳပ္ရဲ့တပည့္ အေပါင္းကို သိဒၶိနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စကား ေျပာခ်င္လို႔ စီစဥ္ရတာပါပဲ။ သိဒၶိလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ဘယ္လိုနားလည္သလဲဆိုရင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ထံကေန ေတာင္းယူရမယ္လို႔ နားလည္ၾကတယ္။ သိဒၶိဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ အတူ ေနာက္က ေတာင္း...ဆိုတာပါတယ္။

ဥပမာဆိုပါေတာ့။ အိျႏၵိယျပည္က ဆိုင္းဘာဘာလို သိဒၶိေပါက္ၿပီးသား ပုဂၢိဳလ္ဆီကေနေတာ့ ေတာင္းရမယ္ ထင္မွတ္ၿပီး ဆိုင္းဘာဘာပံုေတြ ျပာေတြ ေခါင္းရင္းမွာထားၿပီး ဘာဘာႀကီးေပးပါဆိုၿပီး ေတာင္းတယ္။ အဲ... အဘဘိုးမင္းေခါင္ဆီက ေတာင္းရမယ္။ ဘိုးဘိုးေအာင္ဆီက ေတာင္းရမယ္။ ယက္ကန္းစင္ေတာင္ ဆရာေတာ္ဆီက ေတာင္းရမယ္။ ဗားမဲ့ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးဆီက ေတာင္းရမယ္စသည္ျဖင့္ သိဒၶိလို႔ ေျပာလိုက္ တာနဲ႔ ေတာင္း ေတာင္း ေတာင္းဆိုတာေတြ ပါေနတယ္။

အခုေျပာမယ့္ စကားမွာ ေတာင္းတာတစ္ခုမွ မပါပါဘူး။ အခုျပန္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ အဲဒီ ဆိုင္းဘာဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ အဘဘိုးမင္းေခါင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘိုးဘိုးေအာင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ယက္ကန္းစင္ေတာင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဗားမဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔မွာ သိဒၶိေတြ မဟိဒၶိေတြ ရွိတယ္ဆိုပါစို႔။ သူတို႔ ဘယ္သူ႕ဆီက ေတာင္းထား တာလဲလို႔ ျပန္ၿပီးစဥ္းစားရင္ ေတာင္းတဲ့ပစၥည္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ထားတာေတြပါ။

သူတို႔လည္း ကိုယ္တိုင္ လုပ္ထားတာ။ ကိုယ့္အလွည့္က်မွ သူတို႔ဆိက ေတာင္းရမယ္ဆိုတာ သဘာ၀က်ပါ့မလား။ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒိေတာ့ သိဒၶိဆိုတဲ့ အရာဟာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ဆီကေန ေတာင္းယူရမယ္။ တစ္စံုတစ္ဦး ေသာ ပဂၢိဳလ္ဆီကေန ေတာင္းယူရမယ့္ ပစၥည္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဟာကို လုပ္ရမယ့္ အလုပ္၊ ကိုယ္တိုင္ ရႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရး တစ္ခုဆိုတာ နားလည္ပါ။ အဲဒီေတာ့ သိဒၶိ ရရာရေၾကာင္း နည္းလမ္းေတြ ဘယ္လိုရွိသလဲလို႔ တပည့္အေပါင္း သိခ်င္တယ္ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီေနရာကေန ရွင္းျပမွာပါ။

သိဒၶိဆိုတဲ့ အရာဟာ ကိုယ္တိုင္လုပ္ယူရမယ္။ဘယ္နားမွာ လုပ္ယုရမွာလဲ။ သဒၶိအလုပ္က ဘာအလုပ္လဲ။ ႐ုပ္အလုပ္လား၊ စိတ္အလုပ္လားလို႔ ေမးရင္ စိတ္အလုပ္လို႔ နားလည္ ၾကမွာပါပဲ။ ကဲ.... စိတ္လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ့ ဆံျဖားကေန ေျခဖ်ားအထိ အသာေလး မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ စိတ္ဆိုတာ ဘယ္နားရွိလဲ ရွာလို႔ မရဘူး။ လံုးဝ ရွာလို႔ ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သေဘာနဲ႔သာ သိႏိုင္တာပါ။ သိတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေလးကိုပဲ စိတ္လို႔ ေျပာတာ။ အဲဒီေတာ့ ထင္ရွားသလားဆိုေတာ့ စိတ္ဟာ ထင္ရွားတဲ့ အရာမဟုတ္ျပန္ဘူး။

ဒါေပမယ့္ အလုပ္လုပ္ရမွာလည္း စိတ္နဲ႔ လုပ္ရမယ္။ စိတ္ဆိုတာလည္း သိတဲ့ သေဘာေလးပဲဆိုေတာ့ ခက္ေန တာေပါ့။ အဲဒိေတာ့ သိဒၶိဓာတ္ရဲ့ တည္ေနရာကို ေျပာတဲ့အခါမွာ အဲဒိစိတ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးမပါရင္ မရဘူး။ အဲဒိ ေတာ့ ဘယ္လိုရွာမလဲ...။

ပထမဦးဆံုး သိရမွာက အာ႐ံု။ အာ႐ံုဆိုတာ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ အျမင္အာ႐ံု။ နားနဲ႔ ၾကားရတဲ့ အၾကား အာ႐ံု ။ ႏွေခါင္းနဲ႔ နံသိတဲ့ အာ႐ံု ၊ လွ်ာနဲ႔ အရသာခံတဲ့ အာ႐ံု ၊ အေသြး အသား အထိအေတြ႕နဲ႔သာ သိရတဲ့ အာ႐ံု ၊ စိတ္နဲ႔သာ ႀကံဆၿပီး သိရတဲ့ အာ႐ံု၊ စိတ္အာ႐ံု ေျခာက္ခုရွိတယ္။ ဒါ ဘာသာေရး စာေပ က်မ္းဂန္ေတြမွာလည္း ပဲ ဒီအာ႐ံု ေျခာက္ပါးကို မၾကာခဏေတြ႕မွာပါ။ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စကားေျပာတဲ့ အခါမွာလည္း ဒီအာ႐ံုေျခာက္ပါးဟာ မၾကာခဏ ၾကားေနရတာဆိုေတာ့ ရင္းႏွီးေနမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အခုေျပာမယ့္ အေၾကာင္း အရာက ဘာသာေရး အေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကီစိတ္ပညာ အေၾကာင္းသက္သက္ပါ။

အဲဒီေတာ့ အဲဒီအာ႐ံုဟာ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္တဲ့အရာတစ္ခုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အျမင္ခ်င္း မတူဘူး။ တစ္ေယာက္က ဒီအရာကို ႏွစ္သက္တယ္။ တစ္ေယာက္က ဒီအရာကို မႏွစ္သက္ဘူး။ နားနဲ႔ၾကားတဲ့ အသံတစ္ခုကိုလည္း တစ္ေယာက္က ႏွစ္သက္တယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က မႏွစ္သက္ဘူး။ တစ္ခါ ႏွေခါင္းနဲ႔ သိတဲ့အနံ႔ကိုလည္း ႀကိဳက္တယ္ မႀကိဳက္ဘူး။ ႏွစ္သက္တယ္ မႏွစ္သက္ဘူး။ အဲဒီလို တစ္စံုျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ဥပမာ ဒူးရင္းသီး ဆိုရင္ တခ်ိဳ႕က ဒီအနံ႔ကို သိပ္ႀကိဳက္တယ္ ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီအနံ႔ကို ခံလို႔ကို မရဘူး။ အနံ႔ကေတာ့ တစ္မ်ိဳးတည္းပဲ။

အဲဒီမွာ အာ႐ံုျပဳတာနဲ႔ ဆက္ၿပီလာတာ ႀကိဳက္မႀကိဳက္။ အဲဒီ ႀကိဳက္မႀကိဳက္ဆိုတဲ့ စကားကို တျခားစကားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ခံစားမႈ႕ပဲ။ ႀကိဳက္တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈ႕ မႀကိဳက္ဘူး မႏွစ္သက္ဘူးဆိုတဲ့ ခံစားမႈ႕ ။ အဲဒီ ခံစားမႈ႕ကို ပါဠိစာလံုးတစ္လံုး သံုးထားတယ္။ ေ၀ဒနာတဲ့။ အဲဒီ ေဝဒနာရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ထင္ရွားလာတယ္။ အဲဒီ ေဝဒနာဆိုတာကို တျခားစကားလံုးနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ သူဟာ စိတ္ရဲ့ ကိုယ္စာလွယ္ တစ္ခုပဲ။ စိတ္ရွိ ခံစားခ်က္တစ္ခုပဲ။ အဲဒီေတာ့ သိဒၶိဓာတ္တည္တာ ဘယ္နားမွာ တည္လဲဆိုရင္အဲဒီ ေ၀ဒနာမွာ တည္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေ၀ဒနာနားမွာ အလုပ္လုပ္ရမွာပဲ။ အဲဒီ ေ၀ဒနာမွာ အလုပ္လုပ္ရမယ္ဆိုေတာ့ ဘာအလုပ္ေြ လုပ္ရမွာလဲတဲ့။

ဒုတိယပိုင္းကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

Monday, November 8, 2010

ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခ်င္သူမ်ားအတြက္ မင္းသိခၤ၏ ဓနသိဒၶိ က်င့္စဥ္အပိုင္း(၁)

ခရာဇ္ေတာ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေရးထိုးတဲ့ ၁၉၉၉ ခု၊ ဧပရာယ္လ ၃ ရက္ေန႔၊ ဧၿပီလဟာ ထူးျခားတဲ့ လပါပဲ။ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြအဖို႔ သႀကၤန္ပြဲ ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ႀကံဳႀကိဳက္ေနပါတယ္။ ဥေရာပတိုက္မွာေတာ့ ဧပရာယ္လဆန္း (၁)ရက္ေန႔မွာ ဧပရာယ္ဖူးလ္လို႔ ေခၚတဲ့ ဧၿပီ အ႐ူးလုပ္တဲ့ လပါပဲ။ သစ္ကိုင္းေတြကေန သစ္ရြက္ေတြ ေၾကြၿပီးေတာ့ ကိုင္းေျခာက္မဲမဲ ႀကီးေတြ ဘ၀ကို ဧပရာယ္လမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ မၾကာခင္မွာပဲ ေမလထဲကို ၀င္ၿပီးေတာ့ မိုးရိပ္ညိဳညိဳ မိုးသားမည္းမည္းေတြက ဤေျမကမၻာကို မိုးစက္မိုးေပါက္ေတြ လက္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ခမ္းေျခာက္ေနတဲ့ အိုင္ေတြ၊ ေခ်ာင္းေတြ၊ ျမစ္ေတြ၊ ေရတေဖြးေဖြးနဲ႔ သဘာ၀တရားႀကီးက လွပတင့္တယ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းလုပ္ေဆာင္ေတာ့မယ့္ အခ်ိန္ကာလရဲ့ အကူး အခ်ိန္ပါပဲ။ ဒီအခ်ိန္မွာ အခုေျပာမယ့္စကားဟာ အျပင္ အမ်ားပရိသတ္ကို ေျပာမယ့္စကား မဟုတ္ပါဘူး။

က်ဳပ္ရဲ့တပည့္ အေပါင္းကို သိဒၶိနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စကား ေျပာခ်င္လို႔ စီစဥ္ရတာပါပဲ။ သိဒၶိလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ဘယ္လိုနားလည္သလဲဆိုရင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ထံကေန ေတာင္းယူရမယ္လို႔ နားလည္ၾကတယ္။ သိဒၶိဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ အတူ ေနာက္က ေတာင္း...ဆိုတာပါတယ္။

ဥပမာဆိုပါေတာ့။ အိျႏၵိယျပည္က ဆိုင္းဘာဘာလို သိဒၶိေပါက္ၿပီးသား ပုဂၢိဳလ္ဆီကေနေတာ့ ေတာင္းရမယ္ ထင္မွတ္ၿပီး ဆိုင္းဘာဘာပံုေတြ ျပာေတြ ေခါင္းရင္းမွာထားၿပီး ဘာဘာႀကီးေပးပါဆိုၿပီး ေတာင္းတယ္။ အဲ... အဘဘိုးမင္းေခါင္ဆီက ေတာင္းရမယ္။ ဘိုးဘိုးေအာင္ဆီက ေတာင္းရမယ္။ ယက္ကန္းစင္ေတာင္ ဆရာေတာ္ဆီက ေတာင္းရမယ္။ ဗားမဲ့ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးဆီက ေတာင္းရမယ္စသည္ျဖင့္ သိဒၶိလို႔ ေျပာလိုက္ တာနဲ႔ ေတာင္း ေတာင္း ေတာင္းဆိုတာေတြ ပါေနတယ္။

အခုေျပာမယ့္ စကားမွာ ေတာင္းတာတစ္ခုမွ မပါပါဘူး။ အခုျပန္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ အဲဒီ ဆိုင္းဘာဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ အဘဘိုးမင္းေခါင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘိုးဘိုးေအာင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ယက္ကန္းစင္ေတာင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဗားမဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔မွာ သိဒၶိေတြ မဟိဒၶိေတြ ရွိတယ္ဆိုပါစို႔။ သူတို႔ ဘယ္သူ႕ဆီက ေတာင္းထား တာလဲလို႔ ျပန္ၿပီးစဥ္းစားရင္ ေတာင္းတဲ့ပစၥည္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ထားတာေတြပါ။

သူတို႔လည္း ကိုယ္တိုင္ လုပ္ထားတာ။ ကိုယ့္အလွည့္က်မွ သူတို႔ဆိက ေတာင္းရမယ္ဆိုတာ သဘာ၀က်ပါ့မလား။ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒိေတာ့ သိဒၶိဆိုတဲ့ အရာဟာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ဆီကေန ေတာင္းယူရမယ္။ တစ္စံုတစ္ဦး ေသာ ပဂၢိဳလ္ဆီကေန ေတာင္းယူရမယ့္ ပစၥည္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဟာကို လုပ္ရမယ့္ အလုပ္၊ ကိုယ္တိုင္ ရႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရး တစ္ခုဆိုတာ နားလည္ပါ။ အဲဒီေတာ့ သိဒၶိ ရရာရေၾကာင္း နည္းလမ္းေတြ ဘယ္လိုရွိသလဲလို႔ တပည့္အေပါင္း သိခ်င္တယ္ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီေနရာကေန ရွင္းျပမွာပါ။

သိဒၶိဆိုတဲ့ အရာဟာ ကိုယ္တိုင္လုပ္ယူရမယ္။ဘယ္နားမွာ လုပ္ယုရမွာလဲ။ သဒၶိအလုပ္က ဘာအလုပ္လဲ။ ႐ုပ္အလုပ္လား၊ စိတ္အလုပ္လားလို႔ ေမးရင္ စိတ္အလုပ္လို႔ နားလည္ ၾကမွာပါပဲ။ ကဲ.... စိတ္လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ့ ဆံျဖားကေန ေျခဖ်ားအထိ အသာေလး မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ စိတ္ဆိုတာ ဘယ္နားရွိလဲ ရွာလို႔ မရဘူး။ လံုးဝ ရွာလို႔ ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သေဘာနဲ႔သာ သိႏိုင္တာပါ။ သိတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေလးကိုပဲ စိတ္လို႔ ေျပာတာ။ အဲဒီေတာ့ ထင္ရွားသလားဆိုေတာ့ စိတ္ဟာ ထင္ရွားတဲ့ အရာမဟုတ္ျပန္ဘူး။

ဒါေပမယ့္ အလုပ္လုပ္ရမွာလည္း စိတ္နဲ႔ လုပ္ရမယ္။ စိတ္ဆိုတာလည္း သိတဲ့ သေဘာေလးပဲဆိုေတာ့ ခက္ေန တာေပါ့။ အဲဒိေတာ့ သိဒၶိဓာတ္ရဲ့ တည္ေနရာကို ေျပာတဲ့အခါမွာ အဲဒိစိတ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးမပါရင္ မရဘူး။ အဲဒိ ေတာ့ ဘယ္လိုရွာမလဲ...။

ပထမဦးဆံုး သိရမွာက အာ႐ံု။ အာ႐ံုဆိုတာ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ အျမင္အာ႐ံု။ နားနဲ႔ ၾကားရတဲ့ အၾကား အာ႐ံု ။ ႏွေခါင္းနဲ႔ နံသိတဲ့ အာ႐ံု ၊ လွ်ာနဲ႔ အရသာခံတဲ့ အာ႐ံု ၊ အေသြး အသား အထိအေတြ႕နဲ႔သာ သိရတဲ့ အာ႐ံု ၊ စိတ္နဲ႔သာ ႀကံဆၿပီး သိရတဲ့ အာ႐ံု၊ စိတ္အာ႐ံု ေျခာက္ခုရွိတယ္။ ဒါ ဘာသာေရး စာေပ က်မ္းဂန္ေတြမွာလည္း ပဲ ဒီအာ႐ံု ေျခာက္ပါးကို မၾကာခဏေတြ႕မွာပါ။ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စကားေျပာတဲ့ အခါမွာလည္း ဒီအာ႐ံုေျခာက္ပါးဟာ မၾကာခဏ ၾကားေနရတာဆိုေတာ့ ရင္းႏွီးေနမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အခုေျပာမယ့္ အေၾကာင္း အရာက ဘာသာေရး အေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကီစိတ္ပညာ အေၾကာင္းသက္သက္ပါ။

အဲဒီေတာ့ အဲဒီအာ႐ံုဟာ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္တဲ့အရာတစ္ခုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အျမင္ခ်င္း မတူဘူး။ တစ္ေယာက္က ဒီအရာကို ႏွစ္သက္တယ္။ တစ္ေယာက္က ဒီအရာကို မႏွစ္သက္ဘူး။ နားနဲ႔ၾကားတဲ့ အသံတစ္ခုကိုလည္း တစ္ေယာက္က ႏွစ္သက္တယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က မႏွစ္သက္ဘူး။ တစ္ခါ ႏွေခါင္းနဲ႔ သိတဲ့အနံ႔ကိုလည္း ႀကိဳက္တယ္ မႀကိဳက္ဘူး။ ႏွစ္သက္တယ္ မႏွစ္သက္ဘူး။ အဲဒီလို တစ္စံုျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ဥပမာ ဒူးရင္းသီး ဆိုရင္ တခ်ိဳ႕က ဒီအနံ႔ကို သိပ္ႀကိဳက္တယ္ ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီအနံ႔ကို ခံလို႔ကို မရဘူး။ အနံ႔ကေတာ့ တစ္မ်ိဳးတည္းပဲ။

အဲဒီမွာ အာ႐ံုျပဳတာနဲ႔ ဆက္ၿပီလာတာ ႀကိဳက္မႀကိဳက္။ အဲဒီ ႀကိဳက္မႀကိဳက္ဆိုတဲ့ စကားကို တျခားစကားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ခံစားမႈ႕ပဲ။ ႀကိဳက္တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈ႕ မႀကိဳက္ဘူး မႏွစ္သက္ဘူးဆိုတဲ့ ခံစားမႈ႕ ။ အဲဒီ ခံစားမႈ႕ကို ပါဠိစာလံုးတစ္လံုး သံုးထားတယ္။ ေ၀ဒနာတဲ့။ အဲဒီ ေဝဒနာရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ထင္ရွားလာတယ္။ အဲဒီ ေဝဒနာဆိုတာကို တျခားစကားလံုးနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ သူဟာ စိတ္ရဲ့ ကိုယ္စာလွယ္ တစ္ခုပဲ။ စိတ္ရွိ ခံစားခ်က္တစ္ခုပဲ။ အဲဒီေတာ့ သိဒၶိဓာတ္တည္တာ ဘယ္နားမွာ တည္လဲဆိုရင္အဲဒီ ေ၀ဒနာမွာ တည္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေ၀ဒနာနားမွာ အလုပ္လုပ္ရမွာပဲ။ အဲဒီ ေ၀ဒနာမွာ အလုပ္လုပ္ရမယ္ဆိုေတာ့ ဘာအလုပ္ေြ လုပ္ရမွာလဲတဲ့။

ဒုတိယပိုင္းကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

No comments:

Post a Comment

Featured

b

သင္လိုခ်င္တာ ဒီမွာရွာ

Labels